Dørskilt

Enten det er hjemmet eller kontoret ditt du planlegger å kjøpe dørskilt til, er det lurt å huske på at dørskiltet er en del av stedets ytre dekor, og er med på å gi dine besøkende, enten det er snakk om gjester eller klienter, et første inntrykk. Det finnes mange måter å få et dørskilt til å bli lagt merke til på, uansett hvor du skal ha det. Det er lett å tenke at et dørskilt ikke har noen annen praktisk nytte enn å informere om hvem og hva som befinner seg innenfor dørene, men det er ikke feil å gjøre seg noen tanker om hva som skal pryde ytterveggen vis-à-vis de som skal inn døren.

På kontoret

Hengende utenfor kontordøren kan for eksempel et dørskilt med navn og arbeidstittel, og eventuelt firma med tilhørende logo påtrykket være en idé. På den måten kan dørskiltet hjelpe deg med å fremstå profesjonell. Kontorskilt fås i pleksiglass, aluminium og andre stoffer, og festes ved hjelp av spesialknotter som er ment for kontorlokaler.

I hjemmet

Når det gjelder hjemmet kan også utsiden med fordel prydes av et dørskilt som fanger oppmerksomhet, og mange går for kreativ tekst under navnene. «Her bor en fisker med sin beste fangst» passer riktignok bare for en bestemt liten gruppe, men en mer allmenn tekst kan være: «Ring på og vent 5 minutter mens vi panikkrydder!» Enkelte går for hjemmelagde skilt som barna har laget på skolen, med påmalte figurer av de ulike familiemedlemmene.

Du gjør deg selv en tjeneste i å sjekke ut det som finnes av allerede ferdiglagde dørskilt, og muligheter for å designe dem selv. Dørskilt til henholdsvis hjem og kontor er det flere som velger å gjøre et aldri så lite nummer ut av, avhengig av om det er for å få sine kontortjenester til å fremstå troverdige, eller hjemmet til å se fint ut.